Herb Bornego Sulinowa

Borne Sulinowo

Skład i Komisje Rady Miejskiej

Skład Rady Miejskiej w Bornem Sulinowie kadencja 2018-2023

1. Mariusz Gorgol – Przewodniczący Rady Miejskiej

2. Elżbieta Niepelt – Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej

3. Dariusz Palicki – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

4. Agnieszka Bartoszek

5. Magdalena Bugiel

6. Anetta Chołody

7. Karolina Fornal

8. Marzena Gąsienica

9. Joanna Grosicka – Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej

10. Izabela Jadwiżyc

11. Irena Lis

12. Arkadiusz Malarski – Przewodniczący Komisji Budżetowo-Gospodarczej

13. Artur Malinowski – Przewodniczący Komisji skarg, wniosków i petycji

14. Magdalena Papierkiewicz

15. Paweł Sztyler – Przewodniczący Komisji Rozwoju

——————————

Komisja Budżetowo-Gospodarcza

Skład Komisji:
1. Arkadiusz Malarski – przewodniczący komisji
2. Agnieszka Bartoszek
3. Anetta Chołody
4. Irena Lis
5. Dariusz Palicki

Zadania Komisji:
Do przedmiotu działania Komisji Budżetowo-Gospodarczej należą sprawy związane z działalnością budżetową i finansową gminy, rozwojem samorządności i rolnictwa, a w szczególności:

  1. opiniowanie i wypracowywanie stanowisk w zakresie:
    • tworzenia planów zagospodarowania przestrzennego,
    • tworzenia spółek z udziałem gminy,
    • wprowadzenia przekształceń własnościowych,
    • stanowienia prawa miejscowego,
    • podejmowania i realizacji inwestycji gminnych,
    • gospodarowania mieniem komunalnym,
    • współpracy z organizacjami i związkami międzygminnymi;
  2. analizowanie, opiniowanie i wnioskowanie w sprawie opracowania projektu budżetu gminy i zmian w budżecie gminy;
  3. analizowanie i wydawanie opinii w przedmiocie opracowanych i realizowanych programów oraz planów mających zasadnicze znaczenie dla rozwoju gminy;
  4. opiniowanie projektów uchwał Rady Miejskiej przedkładanych przez Burmistrza do uchwalenia w zakresie wysokości podatków, opłat, czynszów;
  5. wnoszenie propozycji zmian do Statutu Gminy oraz do planów zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy;
  6. analizowanie działalności jednostek i zakładów budżetowych utworzonych przez gminę oraz przedkładanie Radzie Miejskiej wniosków wynikających z dokonanej analizy;
  7. określanie zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji;
  8. bieżąca kontrola wykonania budżetu gminy oraz gospodarowania mieniem komunalnym;
  9. kontakty z samorządami krajowymi i zagranicznymi;
  10. współpraca z organizacjami pozarządowymi;
  11. opiniowanie aktów prawnych dotyczących rozwoju samorządności;
  12. tworzenie warunków do powstania w gminie organizacji i związków zrzeszających podmioty gospodarcze handlowe i usługowe;
  13. promocji Miasta i Gminy;
  14. dokonywanie ocen stanu zagospodarowania gruntów rolnych i prowadzonych prac melioracyjnych na terenie gminy;
  15. opiniowanie spraw z zakresu rolnictwa, leśnictwa i rybactwa;
  16. podejmowanie inicjatywy zwolnień z podatku rolnego w sytuacji klęski żywiołowej lub skrajnie negatywnych warunków klimatycznych;
  17. przedkładanie Radzie Miejskiej planu pracy komisji oraz składanie jej sprawozdań ze swej działalności w zakresie i terminach ustalonych przez Radę;
  18. wykonywanie działalności kontrolnej w zakresie działania komisji oraz przedkładanie Radzie Miejskiej wniosków i ocen wynikających z prowadzonych przez komisję działań kontrolnych.

——————————

Komisja Rewizyjna

Skład Komisji:
1. Grosicka Joanna – Przewodnicząca
2. Chołody Anetta
3. Jadwiżyc Izabela
4. Papierkiewicz Magdalena

Zadania Komisji:

  1. Kontrola działalności Burmistrza, Urzędu Miejskiego, jednostek pomocniczych gminy oraz gminnych jednostek organizacyjnych.
  2. Przedmiotem kontroli przeprowadzanych przez Komisję Rewizyjną jest:
    • przestrzeganie prawa,
    • przestrzeganie Statutu Gminy, statutów jednostek pomocniczych gminy i gminnych jednostek organizacyjnych,
    • realizacja budżetu gminy,
    • gospodarka finansowa gminnych jednostek organizacyjnych,
    • realizacja uchwał Rady Miejskiej.
  3. Komisja Rewizyjna opiniuje wykonanie budżetu gminy i występuje z wnioskiem do Rady Miejskiej w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium Burmistrzowi.

——————————

Komisja Rozwoju

Skład Komisji:
1. Sztyler Paweł – Przewodniczący
2. Marzena Gąsienica
3. Mariusz Gorgol
4. Karolina Fornal
5. Elżbieta Niepelt

Zadania Komisji:
Do przedmiotu działania Komisji Rozwoju należą sprawy z zakresu zdrowia, pomocy społecznej, bezpieczeństwa publicznego, ochrony środowiska, kultury fizycznej, turystyki, oświaty i kultury, a w szczególności:

  1. analizowanie, opiniowanie i wnioskowanie w sprawie projektu budżetu gminy i zmian w budżecie gminy w zakresie zdrowia i pomocy społecznej, bezpieczeństwa publicznego i ochrony środowiska, kultury fizycznej i turystyki, oświaty i kultury;
  2. wykonywanie działalności kontrolnej w zakresie działania komisji oraz przedkładanie Radzie Miejskiej wniosków i ocen wynikających z prowadzonych przez komisję działań kontrolnych;
  3. opiniowanie projektów uchwał Rady Miejskiej przedstawianych do uchwalenia w zakresie spraw związanych z działalnością komisji oraz przedkładanie Radzie Miejskiej wypracowanych przez komisję stanowisk;
  4. analiza działalności Zespołu Opieki Zdrowotnej, Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Środowiskowego Domu Samopomocy i przedkładanie wniosków wynikających z wypracowanych przez komisję stanowisk;
  5. analiza działalności placówek oświatowych na terenie gminy (szkoły, przedszkole) oraz Centrum Kultury i Rekreacji i Miejskiej Biblioteki Publicznej;
  6. problematyka osób niepełnosprawnych, osób uzależnionych i osób niedostosowanych społecznie;
  7. ocena stanu bezpieczeństwa publicznego i stanu środowiska oraz opracowanie projektów uchwał wynikających z tej oceny;
  8. ocena i ukierunkowanie działalności Straży Miejskiej, Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Ochotniczych Straży Pożarnych oraz przedkładanie Radzie Miejskiej wniosków wynikających z dokonanej oceny;
  9. ocena i ukierunkowanie zadań własnych gminy w zakresie ochrony środowiska oraz przedkładanie Radzie Miejskiej wniosków wynikających z dokonanej oceny;
  10. opiniowanie i przedkładanie wniosków w sprawach dotyczących remontów, inwestycji i gospodarowania terenami oraz obiektami sportowymi i turystycznymi;
  11. wspieranie inicjatyw społecznych działających w sprawach obrony konsumenta;
  12. współpraca z organizacjami pozarządowymi w kraju i za granicą w zakresie działania komisji;
  13. przedkładanie Radzie Miejskiej planu pracy komisji oraz składanie jej sprawozdań ze swej działalności w zakresie i terminach ustalonych przez Radę.

——————————

Komisja skarg, wniosków i petycji

Skład Komisji:
1. Malinowski Artur – Przewodniczący
2. Magdalena Bugiel
3. Karolina Fornal

Zadania Komisji:
Do zadań Komisji skarg, wniosków i petycji należy rozpatrywanie skarg na działania burmistrza i gminnych jednostek organizacyjnych, wnioski oraz petycje składane przez obywateli.